Ідея закладки в книгу

                                                      До приблизно ХІХ століття до закладок
ставилися як до чогось гарного і цінного,
як до такого, що колекціонується, зберігається
і чим захоплюються
From at least the 19th century, bookmarks have been thought
of and treated as things of beauty and value
to be collected, preserved and admired.
 Frank X. Roberts
Ідея виготовлення закладки  для книги  для учнів виникла під час перевірки письмового мовлення учнів.  Мені хотілося знайти ефективний засіб, щоб  покращити усні та письмові висловлювання моїх учнів. Я зрозуміла, що цього можна досягти завдяки якісному підбору лексичного матеріалу, що наближає висловлювання учнів до автентичного, надає йому  точності та виразності. Метод  простого виписування і вивчення нових слів уже не дає належного результату в роботі вчителя з сучасним  учнем.  Тому, розмірковуючи над мотивацією для моїх учнів до вивчення нових лексичних одиниць, я прийшла до такого рішення. Наприклад, щоб урізноманітнити та специфікувати вживання прикметників в англійській мові, я виготовила для кожного із них закладку із списком синонімів до слова «good» (більше 40 прикметників) та похваливши кожного попросила учнів запам’ятати слова. Адже, по суті, це - закладка-комплімент. Ось текст цієї закладки:
Always remember that you are such a good, great, amazing, magnificent, astonishing, marvelous, fascinating, extraordinary, sensational, excellent, distinguished, remarkable, peculiar, wonderful, gorgeous, splendid, superb, miraculous, phenomenal, exceptional, imaginative, exquisite, immaculate, faultless, impeccable, glorious, fantastic, prodigious, luxurious, startling, unprecedented, admirable, adorable, striking, stunning, jaw-dropping, irresistible person
Хіба був у них після цього шанс не вивчити ці слова? Звичайно, учні переклали та вивчили їх усі, адже їм хотілося дізнатися про усі нюанси своєї «хорошості». У подальших усних висловлюваннях та письмових роботах  я все частіше помічаю використання точніших прикметників для опису предметів та почуттів. Щоб зробити закладку  довготривалою та естетичною, доречним буде її ламінувати. А щоб надати її особистого характеру, я наклеюю стікер у вигляді кольорового сердечка та надписую  імя  кожного учня. Це персоніфікує навчальний матеріал та морально зобов’язує учнів вивчити нові слова.
Пізніше систему роботи з закладками я втілила у свою роботу як класного керівника, готуючи інформативні, мотиваційні, спонукаючі, вітальні і закладки.
Метод роботи із закладкою для книги є ефективним у моїй системі викладання англійської мови та класному керівництві. Раджу спробувати й вам. Це працює!



Притча, сказание «Закладки» (Даосская притча)
Один Мастер много читал. Каждый раз, прерывая чтение, он оставлял в книге новую закладку, а прежнюю выкидывал.
 — Почему ты всякий раз берёшь новую закладку? — спросили у него.
 — Да ведь и место в книге каждый раз новое, и я уже не тот, что был несколько страниц назад, — ответил Мастер.
 — Не может быть, чтобы ты так менялся после нескольких страниц чтения, — возразили ему.
 Мастер улыбнулся:
 — То во мне, что не меняется после чтения, не видит разницы между книгой, закладкой и мной